بازدید 38919

برای لاغری چی بخوریم؟ | 12 غذای لاغرکننده

کد خبر: ۱۲۱۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 25 December 2023

برای لاغری چی بخوریم؟ | 12 غذای لاغرکننده

برای لاغری چی بخوریم؟ هر فردی آرزو دارد با عشق و علاقه به رژیمش پایبند باشد و لاغر شود اما آیا تصور می‌کنید برای رسیدن به وزنی سالم و فرمی ایده آل باید فقط به خوردن غذاهای بی‌طعم و خسته‌کننده اکتفا کنید؟

خبر خوب این است که ما راه حلی جذاب و لذت‌بخش برای لاغری شما پیدا کردیم.

اگر میخواهید بدانید دقیقا در هر وعده غذایی چی بخورید و چقدر بخورید، میتوانید از رژیم‌های لاغری لیمومی استفاده کنید.

در این مقاله 12 غذاهای سالم و خوشمزه را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند کاهش وزن را به شکلی لذت‌بخش و سالم تجربه کنید.

لیست 12 غذای لاغرکننده

1. ماهی سالمون

ماهی سالمون باید محور هر برنامه کاهش وزنی باشد. طبق تحقیقات اخیر، ترکیب غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون با یک برنامه رژیم غذایی کنترل شده باعث کاهش وزن می‌شود.

2. سالاد لوبیا

انواع لوبیاها منبع عالی فیبر هستند و هر غذایی که فیبر بالایی داشته باشد، سیر کننده است. همچنین فیبر به سیری شما بدون افزودن کالری به غذا کمک می‌کند. در نتیجه رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر و لوبیا باعث افزایش سیری و کاهش گرسنگی می‌شوند.

3. سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده طبیعی است که به دلیل داشتن اسید استیک، مواد معدنی و ویتامین‌ها بر کاهش وزن تأثیر می‌گذارد. برخی معتقدند که مصرف سرکه سیب اشتها را کاهش می‌دهد و منجر به مصرف کالری کم‌تر می‌شود. برخی افراد باور دارند که مصرف سرکه سیب به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

4. تخم کتان

تخم کتان منبع غنی از مواد مغذی از جمله فیبر، پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مانند منیزیم، فسفر، و کلسیم است. این مواد مغذی در روند لاغری و حفظ وزن تأثیر دارند.

5. برنج قهوه‌ای

رنج قهوه‌ای همه کاره است و به‌راحتی هضم می‌شود. برخی از مطالعات نشان دادند که خوردن منظم غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای با کاهش چربی شکم همراه است. برای داشتن یک وعده غذایی خوشمزه و متعادل می‌توانید برنج قهوه‌ای را با پروتئین مورد علاقه‌تان مانند مرغ، ماهی یا سبزیجات غیر نشاسته‌ای مانند کدو سبز یا مارچوبه سرو کنید.

6. کلم بروکلی

سبزیجاتی مانند کلم بروکلی دارای فیبر بالا و کالری پایینی هستند. به همین علت به‌عنوان یک غذای فوق‌العاده برای کاهش وزن شناخته می‌شوند. مطالعات نشان دادند خوردن بیشتر این سبزیجات با کاهش وزن مرتبط است.

اگر می‌خواهید بدانید برای لاغری چی بخوریم پیشنهاد می‌کنیم کلم بروکلی را با سیر سرخ کنید. سپس آن را در کنار پروتئین مورد علاقه‌تان به همراه نصف فنجان برنج قهوه‌ای نوش جان کنید.

7. بلوبری

بلوبری را به‌ عنوان یک میان‌وعده جدید جدی بگیرید. بلوبری کم کالری، سرشار از فیبر، حاوی ویتامین C و K است. همچنین به کاهش التهاب‌های ناشی از چربی‌های اضافی کمک می‌کند و در یک کلام باعث لاغری می‌شود. با افزودن بلوبری به رژیم غذایی‌تان یک تنوع جذاب به منوی غذایی خود بدهید و از خستگی از رژیم غذایی جلوگیری کنید.

برای لاغری چی بخوریم؟ | 12 غذای لاغرکننده

8. کلم پیچ

این دفعه که از آشپزی کردن خسته شدید، سعی کنید یک سالاد کلم پیچ برای نهار یا شامتان درست کنید. دو فنجان کلم پیچ خام به اضافه 2 فنجان اسفناج خام در سالادتان باعث می‌شود در کوتاه‌ترین زمان به وزن ایده آل برسید.

9. کنگر فرنگی

یکی دیگر از غذاهای پرفیبری که می‌توانید برای کاهش وزن انتخاب کنید، «کنگر فرنگی» است. کنگر فرنگی به‌عنوان یک سبزیجات فوق‌العاده می‌تواند در اکثر برنامه‌های رژیمی جای بگیرد. یک کنگر فرنگی متوسط حدوداً ۷ گرم فیبر دارد و ۲۵٪ از نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند.

در چنین شرایطی برای مدت طولانی‌تری سیر خواهید ماند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ انجام شد که نشان داد افرادی که فیبر بیشتری می‌خورند، تقریباً ۱۸۱۶ گرم بیشتر از سایر افراد، کاهش وزن دارند.

برای لاغری چی بخوریم؟ | 12 غذای لاغرکننده

10. گل کلم

گل کلم سرشار از فیبر است و کالری کمی دارد. به همین دلیل یک غذای عالی برای کاهش وزن محسوب می‌شود. دو فنجان گل کلم پخته شده، حدوداً 5.7 گرم فیبر دارد. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، معمولاً افرادی که فیبر بیشتری مصرف می‌کنند، وزن بیشتری از دست می‌دهند.

11. اسفناج

کالری کم و فیبر زیاد موجود در اسفناج به شما کمک می‌کند احساس سیری بیشتری داشته باشید. اسفناج حاوی اسیدفولیک است، در تولید و بازسازی سلول‌های خون نقش دارد و در رشد عضلات تأثیرگذار است. عضلات سالم و قوی می‌توانند به فرایند لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن کمک کنند.

مواد مغذی موجود در اسفناج به سوخت و ساز سلول‌ها کمک کرده و فرایند لاغری را بهبود می‌بخشند. این سبزی حاوی برخی از ترکیبات ضدالتهابی از جمله کوئرسیتین و اوکوماریزین است و باعث لاغری می‌شود.

12. کرفس

برای لاغری چی بخوریم؟ مقداری ساقه کرفس بردارید و پس از آبکش مصرف کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه کمبریج، آب کرفس یک میان وعده خوب است که در کاهش وزن یا مدیریت وزن موثر است. مصرف کرفس ترد، راهی برای دریافت پروتئین بیشتر است.

برای دریافت لیست باقی غذاهای لاغرکننده، اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست